Se dette nyhedsbrev i en browser
Hvis du vil se dette Nyhedsbrev med billeder så klik på linket ovenfor "Se dette nyhedsbrev i en browser"
 
                                                                                                                                                                                    JUNI 2026

Kære Fremmer.
 
 
 
Den største nyhed i dette nummer er, at beddingen nu sættes i stand, så den kan bruges til efteråret.
 
Selvom, der skal sejles, er der også mulighed for at samles på land i vores dejlige klubhus til fredagsbar og Sct.hans.
Som noget helt ekstraordinært vil det være sejlerskoleeleverne, der er frivillige i Fredagsbaren. Tag derfor vennerne med til en munter aften med grillmad.
 
Husk at tage stilling til , om du vil på land inden 1.august.
 
Vil du hjælpe med til at få endnu mere ud af klubhuset så meld dig til et  nyt klubhusudvalg. 
 
Der er stadig plads på Skolens sommertogt, så spring ud i en god uges sejltur.
 
Vi ses  forhåbentlig alle på pladserne og til festerne.
   
God vind. God sommer
 
 
  
 Med venlig hilsen 
Øresunds Sejlklub Frem
 
 
Ønsker du ikke at modtage nyhedsbrevet fremover? Frameld dig via linket nederst i dette brev.
 

BEDDING KLAR TIL OPTAGNING AF BÅDE TIL EFTERÅRET

JUHU Beddingen bliver nu repareret og gjort klar til brug.

ÆV Det et blevet meget dyrere end vi regnede med. Men så bliver beddingen også repareret så grundigt, at den skulle være holdbar i flere årtier.

Bestyrelsen besluttede efter omfattende undersøgelser og intense diskussioner et tilbud fra Nordic Marine på 929.000 kroner. Pengene tages fra de penge, der er hensat til kaj – og beddingsprojektet og vil altså ikke medføre kontingentforhøjelse.

Nordic Marine går i gang med det samme, så beddingen forventes at stå klar til efterårsoptagning.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Baggrunden er, at det nu står klart efter møder og samtaler gennem flere år med By og Havn , at vores kajprojekt med opfyldning ikke vil få opbakning ensidige financiering.

By og Havn har skitseret andre muligheder, men intet er beregnet eller vedtaget hos dem. Så tidshorisonten og realiseringen er usikker.

Derfor har bestyrelsen valgt, at sætte denne sikre løsning i gang.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De største både vil stadig få et problem med optagning, når Færgehavn Nord nedlægges. Men fra Sundets side er der tilkendegivelse om, at de større både evt kan tages op på pladsen ovre på Svaneknoppen, mens mindre både kan tages op hos Frem. Det kræver naturligvis at FREM har en bedding, der kan bruges.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

LØBENDE STATUS I NYHEDSBREVET OG PÅ HJEMMESIDE. 

Du er velkommen til at kontakte bestyrelsesmedlemmer for mere information.

HOFORS BYGGERI PÅ NABOGRUND OG MASTESKUR

HOFOR går i gang med at opføre spidsbelastnings anlæg fra 1/1 2028. Frem til da, årsskiftet 27/28 vil Ørsted gøre pladsen nord for Værket klar til HOFORs store byggeri.
 
Det betyder flytning af masteskur og andre skure mellem indkørsel fra Svanemølleværket på pladsen og ud til optagekaj. Betonmuren rives ned. 
 
Bestyrelsen holder møder med HOFOR og BY og HAVN om så få gener for FREMs medlemmer som muligt.
 
I de næste måneder vil medlemmer fra FREM og arkitekteter fra By og Havn se på muligheder for at placere masteskur. De, der har berørte skure, vil blive kontaktet af pladsudvalget.
 
Der vil løbende komme information i Nyhedsbrev og på Hjemmesiden. 

HUSK KONTORET ER LUKKET I SOMMERFERIEN. SIDSTE ÅBNINGSDAG ER 25.juni, Vi åbner igen 14.august

FREDAGSBAR 12.juni kl 16.00

Fredag den 12 juni holder FREM fredagsbar for alle sejlere. Tag gerne familie, børn og venner med. Det er dennegang sejlerskoleeleverne, der hjælper til så frivillige. Tag også gerne venner med.

Baren åbner kl. 16, hvor der kan købes drikkevarer til rimelige klubpriser.
Omkring kl. 18 kan du købe middag for 80 kr. inkl. kaffe. Vi serverer grillbuffet.

Vores musikanlæg stilles frem, så hvis der en nogen der vil spille, byde på en
sang eller andet de har på hjerte, vil det være rigtig hyggeligt.
Vi glæder os til at se jer alle sammen.

SANKT HANS D. 23. JUNi 2026 i FREM

Igen i år får du mulighed for at nyde Sankt Hans sammen med dine sejlervenner og familie i og uden for vores dejlige klubhus.

Baren vil åbne kl. 17, hvor klubben byder på et glas bobler og der kan efterfølgende købes
drikkevarer til rimelige klubpriser.

Grillene vil være klar ca. kl. 18, hvor man kan grille sin medbragte mad.
HUSK SELV AT MEDBRINGE TALLERKNER, BESTIK, GLAS O.S.V.

Hvis ikke det blæser for meget, vil vi tænde små bålfade, hvor børn og barnlige sjæle kan bage
snobrød og riste en skumfidus.

kl. ca. 21.30/22.00 tændes vores store bålfad og der er fællessang omkring bålet.
Vi håber at se mange af jer til en hyggelig aften.

OPRÅB OG NYT FRA KLUBHUSUDVALGET .

 Kom og vær med i klubhusudvalget!

 
I FREM har vi (når vi selv skal sige det) byens hyggeligste klubhus, og nu kan du være med til at sørge for hyggen fortsætter både med nye initiativer og gamle kendinge.
 
Vi starter et klubhusudvalg, som skal sørge for, at de dejlige  rammer, vi har, fortsat kan bestå.
Der er naturligvis plads til, at der samtidig kommer en masse nye ideer og initiativer.
Vi håber, at du og andre gode medlemmer har lyst til at være med!
 
Hvis det kunne være noget for dig, kan du sende en mail til klubhuset@oesf.dk

 

NYT FRA PLADSUDVALG

ved Christen Monberg
 
Ang. vinterplads 26/27:
Hvis din båd har været på land den seneste vinter, er du AUTOMATISK registreret til at få den på land næste vinter. Hvis du IKKE ønsker at få båden på land, skal du melde fra til pladsudvalg@oesf.dk INDEN 1.8. - husk at angive bådnavn.

Hvis din båd IKKE har været på land: men du ønsker at få den på land den kommende vinter, skal du udfylde og indsende/aflevere ansøgningsskemaet som du finder på https://oesf.dk/baadejer/soeg-om-landplads

NYT FRA SEJLERSKOLEN

 Ved Pernille Struck

 

 Årets sommertogt

Der er er stadig plads til flere på årets sommertogt.

Har du egen båd, er du også meget velkommen til at sejle med – og du bestemmer selv, hvor længe du vil følge skolebådene.

Du tilmelder dig ved at sende en mail til sejlerskolen@oesf.dk , og fortæller hvilken/hvilke uger du gerne vil med. Hvis du har spørgsmål til turen kan du skrive/ringe til Simone (31903164). Se også opslaget på hjemmesiden under Skolen.https://oesf.dk/skolen/

 Fredagsbar

På fredag d. 12. juni står sejlerskolen i baren og langer drinks over disken. Kom med til en hyggelig eftermiddag og aften, hvor du kan møde en masse andre nye medlemmer og skoleelever, og vende gode historier om jeres sejlaftener.

Vi mangler en bådmand til Spækuline

Har du lyst til at tage en vigtig rolle i klubben og være med til at holde Spækuline godt sejlende? Skolen søger en bådmand – en tovholder, der kan have overblikket og sikre, at opgaverne omkring båden bliver fulgt op. Du står ikke alene: der er mange gode kræfter i klubben, som gerne vil hjælpe til med både vedligehold, klargøring og praktiske opgaver.

Det, vi mangler, er én person, der vil samle trådene og koordinere indsatsen. Opgaven kræver ikke, at du kan det hele selv – men at du har lyst til at engagere dig og være kontaktpunkt for Spækuline.

Lyder det som noget for dig – eller vil du høre mere? Så tag fat i Pernille på tlf 30209067 eller skriv til sejlerskolen@oesf.d

SÆT KRYDS I KALENDEREN: El-I-Lystbåde kursus bliver 1. og 8. november. - mere info følger.

BLIV FREM AMBASSADØR

Vær med til at dele det gode budskab om vores klub.
 
Som ambassadør vil du være med til at styrke sammenholdet i klubben. Opgaverne kunne indeholde følgende·        
* Tag godt imod nye medlemmer.  ·        
* Tale med potentielle medlemmer.·         
*Introducere til klubliv og netværk.·        
* Hjælpe nye bådejere i FREM.·        
* Gaste hos eksisterende medlemmer, der ikke får sejlet nok.·         
*Vær med til at fastholde sejlerskole elever i klubben
 
Ambassadørordningen er sat i søen som et pilotprojekt, som kører året ud.
 
Hvis det er noget for dig så skriv endelig til Søren på festudvalg@oesf.dk.

HUSK , AT DU KAN LÆSE BESTYRELSESREFERATER PÅ HJEMMESIDEN ( oesf.dk )

Nye P-kort til afhentning på kontoret , de gælder for 2025 og 2026

HENT ET GRATIS EKSEMPLAR AF JUBILÆUMSBOGEN
 
Alle medlemmer kan nu hente et gratis eksemplar af jubilæumsbogen på klubbens kontor og til klubbens forskellige arrangementer.
 
Bogen kan også købes for 100 kr på kontoret.
KALENDER:
 
ER DU INTERESSERET  I AT VÆRE PÅ FORKANT. HER FINDER DU ALLE KENDTE DATOER FOR 2026. 

BRUG HJEMMESIDEN AKTIVT - LÆS OG FORTÆL SELV HISTORIER

Medlemskortet

Klubben udsteder medlemskort til alle medlemmer. Kan bruges som legemitation i andre sejlklubber i ind-og udland. Pris 20 kr.
Skal fornys en gang årligt ved henvendelse til klubbens kontor.
Gælder fra 1.april til 1.april.

KONTORETKONTORET HOLDER SOMMERFERIELUKKET. SIDSTE ÅBNINGSDAG 25.JUNI FØRSTE ÅBNINGSDAG 14.AUGUST. ÅBNINGSTID. Hver torsdag (minus helligdage) kl.17.30 - 19.00 TELEFON: 30 11 39 89, HUSK TELEFONEN TAGES KUN INDENFOR KONTORETS ÅBNINGSTID.. ELLERS skriv mail eller se på klubbens hjemmeside

Nyhedsbreve, hjemmeside og facebook


Susanne Christiansen er redaktør af Nyhedsbrevene, der påregnes at udkomme 6 - 8 gange årligt.

Klubben har en hjemmeside, hvor alle informationer om Øresundsejlklubben Frem er samlet. www.oesf.dk. 

Endelig findes der også en facebookside. Øresunds Sejlklubben Frem. Her kan medlemmer kommunikere med hinanden..

Har du ris eller ros, gode historier, spændende arrangementer eller flotte billeder, så send dem endelig til koojet@oesf.dk.
 

DEADLINE TIL NÆSTE ORDINÆRE NYHEDSBREV 10.august 2026

Om dette nyhedsbrev

 
  • Nyhedsbrevet udgives af Øresunds Sejlklub Frem.
  • Læs mere om klubben på www.oesf.dk
  • Bliv medlem af klubbens facebookgruppe Øresunds Sejklub Frem
  • Ønsker du ikke at modtage nyhedsbrevet, kan du altid framelde dig igen. Vær opmærksom på, at du derved kan gå glip af nyttige informationer om klubbens aktiviteter mv.
  • Kontorets åbningstid er torsdage 17.30 - 19.00

Frameld dig dette nyhedsbrev