Øresunds Sejlklub Frem, MAJ 2022

UNDSKYLD. EN VIGTIG MAILADRESSE ER FORKERT I DET TIDLIGERE FREMSENDTENYHEDSBREV. DET ER ADRESSEN,  HVOR DU KAN MELDEDE DIG TIL ET PAR FRIVILLIG TIMERS ARBEJDE I FORBINDELSE MED DEN STORE FEST. NU ER ADRESSEN KORREKT.

125 år med sejllads, hygge, sammenhold og gode traditioner. Ja, 125 år bliver den gamle skude, vores allesammens sejlklub Øresundssejlklubben Frem.
Men damen er også klar til fornyelse og nye initiativer.

Dette ekstraordinære Nyhedsbrev er for at få sat skub i et af dem, festen. FORÅRSFESTEN d. 28/5 som led i Vandfestival i Svanemøllehavnen. Samtidig også en omtale af den tradionsrige pinsetur, der fornyes med gamle ideer.

Allerede ved standerhejsningen i år oplevede de mange fremmødte ( det største antal i nyere tid) den nye vilje og optimisme i klubben. Mange tager fat for at få klub og klubhus til at fungere. Lad det blive en tradition med de mange frivillige hænder.

FEST d 28/5 fra kl. 16.00 - 03.00 hos FREM

Øresundssejlklubben Frem fylder 125 år i 2022.

Vi skal fejre vores klub hele 2022 og det første arrangement er DEN STORE SEJLERFEST 28/5 fra 16.00 til 03.00

DET ER SAMTIDIG ET ARRANGEMENT I SVANEMØLLEHAVNENS VANDFESTIVAL fra d. 26/5 til 29/5

ALLE ER VELKOMNE hos FREM d. 28/5 ude som inde.

Der vil være MAD, MUSIK OG MEGET MERE til langt ud på natten.

KOM TIL FESTEN , KOM TIL VANDFESTIVAL, NYD KRISTI HIMMELFARTSFERIEN HJEMME I HAVNEN. DET ER HER DET SKER.

GIV EN HÅND MED

Kære fremmer, ung som gammel.
Vi håber, at de mange interesserede i forbindelse med vores nye klubhus uden restaurant også kan omsættes til lidt arbejdskraft.

Du har mulighed for at hjælpe 1 time eller 2 under forårsfesten så meld dig allerede nu.
Vi skal bl.a. have serveret mad, ryddet borde, betjent baren osv.
SKRIV TIL Anita  anita.butow@hotmail.com inden d. 23/5.
Eller skriv dig på på opslaget i SKIPPERSTUEN
Hvis du har specielle ønsker om tid, så skriv gerne det med.
ARBEJDSPLAN OPHÆNGES TIL FESTEN

PROGRAM FOR SEJLERFEST I FREM 28/5.

16.00: Baren åbner, live musik med "FREM JAM"

18.00: MIDDAG ( Helstegt pattegris, kaffe og kage
PRIS : 125 kr.  pr.person ).

19.30 -03.00 LIVE MUSIK. Zealand og DJ "Mikkel" skiftes til at spille.
DANSEGULVET ER KLAR.

SALG AF ØL, - VIN- VAND
VIN (rød-hvid- og rose) : 125 pr. flaske
Stor Fadøl 25 kr
Sodavand  10 kr

PINSETUR

Fællestur til Sletten. fra d. 4. til d. 6.juni

Det kunne være superfedt, hvis vi kunne samle både, så vi kan forny en gammel traditon : ”Kapsejlads” til Sletten lørdag d. 4. juni.

Hvis det skal arrangeres, kræver det en tilmelding som kan ske på opslaget i Skipperstuen senest tirsdag d. 31. maj eller til Merete : mereteoh@gmail.com

Tilmeld under alle omstændigheder din båd, hvis du vil deltage i pinseturen og ligge i Sletten havn. Havnefogeden i Sletten vil gerne have besked på, hvor mange både, der skal gøres palds til. Det er også på opslag i Skipperstuen eller på mail til Merete: mereteoh@gmail.com  senest tirsdag d. 31. maj.
Medbring gerne musikinstrumenter, sangbøger og anden underholdning.

Foreløbigt program for turen:

Lørdag d. 4. juni kl. 9 Skippermøde ved mastekranen inden kapsejlads til Sletten
Klubben byder på en lille en.

Lørdag d. 4. juni kl. 16 Alle mødes til opsætning af teltet.
Fælles grillaften med egen medbragt mad og drikke

Søndag d. 5. juni kl. 10 Præmieuddeling for kapsejladsen
Klubben giver en lille en.

Søndag d. 5. juni kl. 15 Der spilles rundbold på græsplænen ved skolen.
Klubben byder på en øl/vand samt vandmelon og lidt slik til børnene

Søndag d. 5. juni kl. 18 Fælles grillaften med egen medbragt mad og drikke

Mandag d. 6. juni Hjemsejlads på tidspunkt efter eget ønske