Skolen

Bliv medlem af Frem og lær at sejle!

Hos Frem kan du tage et førerbevis, som inkluderer et duelighedsbevis.

Det kræver et forløb med både praktisk sejlads samt teori om sejlkundskab og navigation.

Skolen holder sommerkurser i praktisk sejlads og vinterkurser i sejlkundskab og navigation

Nyt fra Skolen

Nyt fra sejlerskolen april 2024

Sejlerskolen mødes første gang i denne sæson onsdag 24. April, hvor der holdes lærermøde kl 18:30 på verandaen, og introduktionsmøde for elever og lærere kl 19:30 i salen.

Det er her holdene mødes med deres lærere og aftaler mødetid osv. , så det er vigtigt at møde op denne dag.

Kapsejladsholdene om mandagen holder deres eget introduktionsmøde, det får I direkte besked om fra Sejr.

Skolebådene søsættes tirsdag 23. April og tilrigges i den sidste klargørings week-end 27.-28. April – det betyder at vi i denne sæson starter sejladserne mandag 29. April.

Husk der er standerhejsning lørdag 27. April kl 16 med efterfølgende forårsfest kl 18, tilmelding til spisning er nødvendig.

Nyt fra sejlerskolen marts 2024

Klargøring af skolebådene starter lørdag 9. Marts, det er obligatorisk at møde 2 dage og hjælpe med klargøring for at kunne få plads på skolen.Hvis du bliver forhindret i at komme de datoer du har valgt, skal du skrive til sejlerskolen@oesf.dk og aftale andre datoer.

Vi forventer at skolesejlads starter i uge 18, altså fra mandag 29. April.

Vi holder introduktionsmøde onsdag 24. April kl 19:30 for alle elever og lærere.

De der skal til prøve i år skal notere sig, at der er repetition af motorlære lørdag 21. September og praktisk prøve lørdag 28. September

Nyt fra Sejlerskolen december 2023

Tilmelding til sejlads 2024 er sendt til nuværende elever, og til de første fra ventelisten, holdene sættes i den takt tilmeldinger kommer. Der er fortsat ledige pladser på vores kapsejladshold, så meld dig til hvis det er det du gerne vil sejle mens der endnu er pladser.

Vi kan godt bruge flere lærere og vikarer både til gaffelriggerne og til glasfiberbådene, så hvis du har lyst til at undervise hører vi meget gerne fra dig, send en mail til sejlerskolen@oesf.dk

1. Januar er der medlemsmøde for alle, her ser vi frem til også at se mange fra skolen – kom og vær med til at præge din klub.

Nyt fra Sejlerskolen november 2023

Tilmelding til sejlads 2024 er sendt til nuværende elever, og vi starter lige omkring 1. December med at sende til de første fra vores venteliste, men der er mange på venteliste så alle får ikke plads til sejlads i 2024.I den kommende sæson skal vi have 3 der har bestået duelighedsprøven med som føl for at følge forskellige lærere og på sigt selv bliver lærer eller vikar, hvis der er andre der har lyst til det så send en mail til sejlerskolen@oesf.dk

Husk der er mange aktiviteter i klubben den kommende tid, så kom og vær med til at gøre vores klub til en aktiv klub.

Teorikurser

Hvis du har spørgsmål eller ønsker yderligere information, er du velkommen til at kontakte skolechef Birgit Ryaa Hansen på mail til sejlerskolen@oesf.dk.

Elevmateriale til sejlerskolen