oktober 2022

Dette ekstraordinære nyhedsbrev som en påmindelse om flere gode, spændende og vigtige arrangementer her i oktober. Du kan stadig nå det.

Samtidig annoncering af . at den populære studiekreds om EL om bord genoptages/ starter igen.

Så kom bare ombord

FREM 125 ÅR OG STADIG I VIGØR

FREM FYLDER 125 år . 125 år med sejlads, sammenhold og seje traditioner.

MAD OG FOREDRAG .

Den sidste torsdag i vintermånederne slår vi dørene op til 10.sæson af Mad og Foredrag. Det sker i oktober,november, januar, februar, marts .
Vi mødes kl. 18.00 og spiser sammen. Sandwich og en genstand 100kr . ( til de første 30) (Kontant eller Mobilpay)
kl.19.00 kommer en eller flere spændende foredragsholdere.

TORSDAG  27/10 .

kl. 18.00. Mad
kl. 19.00. Christian Monberg

Kom med på 2 års togt I Stillehavet med Nordkaperen - på en regnfuld aften i oktober.
Se og hør beretningen om Christen Monbergs togt med familie og venner i 1988-90, hvor de tilbagelagde 14.000 sømil og anløb 10 meget forskellige nationer. Hør bl.a. om: slidsomme måneder på værft i New Zealand, kongeligt besøg på Tonga, vandfald på Samoa, tunfiskeri på Fiji, vulkaner på Vanuatu, stillehavskrigen på Salomon Øerne, kannibaler på New Guinea, topløs i Mikronesien, menneskemylderet i Philippinerne, og yachtklub luxus i Hong Kong.

Nordkaperen i Stillehavet

KOMMENDE FOREDRAG
Torsdag 24/11: Tursejjlads i den Botniske bugt, Henrik og Birgit
Torsdag 26/01: Sejlklubbens historie gennem 125 år krydret med sjove anekdoter. Gorm Boa
Torsdag 23/2:
Torsdag 23/3: Sejllads til Grønland med Vikingenavigation, Esben Jessen.

SÆT KRYDS I KALENDEREN

HUSK SKOLE OG STANDERNEDHALINGSFEST--- HURTIG TILMELDING

STANDERNEDHALING 29/10 kl 16.00

Så er sejlsæsonen ved at være til ende og vores stander skal gerne hales ned med maner.
Det kan den blive, hvis du tager fanilie og venner med ned i Klubben. Vi skal gerne være mange til at synge den blå/hvide stander ned.

Klubben byder traditionen tro på en lille en og efterfølgende vil baren væren åben og priserne er de sædvanlige billige klubpriser.

Standernedhalin/skolefest 29/10 kl 18.00

Der holdes efterårsfest, både for at markere at standeren er kommet ned , og fordi vores dygtige sejlerskolelever er blevet bådførere.

kl.18.00 Serveres traditionelt smørebrød
kl.19.30 Skolechefen udlevrer førerbeviser'
kl 20.00 Kaffe/Te/kage
kl 20.15 Dansemusikken starter

Hele aftenen øl, vand, vin til billige klubpriser.

Tilmelding på tilmeldingsliste i Skipperstuen eller på mail frem@oesf.dk

Pris 120 kr, som betales ved tilmelding på MobilePay 52759 eller ved kontanter på kontoret (torsdag 17.30 til 19.00) eller til Niels Jørgen Larsen.

Tilmelding senest mandag 24/10.

HUSK 125 ÅRS STIFTELSESFEST d. 26/11 2022

JUBILÆUMSBOGEN UDKOMMER .

Studiekreds om 'EL OMBORD'

SUCESSEN FORTSÆTTER. FØRSTE GANG 8/11

Har du svært ved at overskue el-nettet i din båd? Synes du dine batterier holder alt for kort tid? Er du i tvivl om hvad man skal og bør anskaffe, eller vil du bare ikke ofre mere end nødvendigt på el? Så tilmeld dig studiekredsen.

Det er tanken at en af deltagerne hver gang laver et kort oplæg om emnet, men det meste af tiden skal bruges til diskussioner og erfaringsudveksling.

Gruppen samles den anden tirsdag i hver måned og diskuterer et eller flere emner som fastlægges fra gang til gang, det er gratis at deltage.

Tilmelding på https://state.dk/frem/

Emnerne kan fx være:

Batterilevetid og ladning - dette bliver emnet til første aften

Dimensionering og vedligehold af ledningsnettet

230V installation

Hovedtavlen og layout af 12V systemet

Køl, frys og varme

Sikkerhed

LED lys og lanterner

Instrumenter og NMEA

Mødedage bliver:

8/11, 13/12, 10/1, 14/2, 14/3 og 11/4

BÅDEJERMØDE

Bådejermøde 14.november kl. 19.00

Er du bådejer og har du spørgsmål til Havnen, Pladsudvalget eller Havnebestyrelsen eller blot nysgerrig om, hvad der foregår i Havnen ( gamle såvel som nye). Så mød op.

Bådejerne skal samtidig vælge en repræsentant til Havnebestyrelsen.

Der er selvfølgelig øl,vand og vin. Vi ses.
KALENDER:

ER DU INTERESSERET  I AT VÆRE PÅ FORKANT HER FINDER DU ALLE KENDTE DATOER FOR 2022. F.eks. datoen for forårets generalforsamling ?

Klubben udsteder medlemskort til alle medlemmer. Kan bruges som legimitation i andre sejlklubber i ind-og udland. Pris 20 kr.
Skal fornys en gang årligt ved henvendelse til klubbens kontor.
Gælder fra 1.april til 1.april.

ÅBNINGSTID PÅ KONTORET : TORSDAGE kl. 17.30 -19.00. TELEFON: 30290386, mobil 30113989

DEADLINE TIL NÆSTE NYHEDSBREV 1. november 2022