oktober 2023

Dette ekstraordinære Nyhedsbrev er blot for at minde dig om forskellige arrangementer og tilmeldingsdatoer. Altså en reminder.

Husk Mad og Foredrag 26/10 og tilmelding til sandwich senest 23/10
og vores Forårsfest 28/10 med tilmelding 23/10.

Vi ses forhåbentlig.

Velkommen ombord

Kontoret holder mindre åbent i vintersæsonen.

Som et forsøg vil bestyrelsen i perioden november 2023 til udgangen af februar 2024, kun
holde åbent på kontoret 1 gang månedligt kl 17:30-19:00, det vil være den anden torsdag i
måneden.
Der vil derfor være åbent for fremmøde på kontoret disse datoer: 9/11, 14/12, 11/1 og 8/2.
Da bestyrelsen altid skiftes til at møde til kontoraftener, kan man ikke forvente at man kan få
svar på alle spørgsmål ved fremmøde, så derfor opfordrer vi medlemmerne til at sende en
mail til kontorets mail frem@oesf.dk, så vil mailen blive dirigeret videre til den relevante
person.
Man kan også sende mail direkte til det relevante udvalg sejlerskolen@oesf.dk,
kassereren@oesf.dk, formand@oesf.dk, pladsudvalg@oesf.dk ,festudvalg@oesf.dk,
kapsejlads@oesf.dk , kooejet@oesf.dk
Det vil være muligt på aftener med fredagsbar eller mad og foredrag at trække på
bestyrelsesmedlemmer i et begrænset tidsrum fra 17 til 18, hvis man har behov for udstedelse af medlemskort eller brik.

MAD OG FOREDRAG

I de kolde vintermåneder rykker vi sammen,  Vi spiser sammen kl 18.00, inden vi er klar til at fortære et godt foredrag kl 19.00. Vi spiser sammen og lytter til spændende foredrag bagefter.

Det foregår den sidste torsdag i oktober, november, januar, februar og marts måned. ( Dog næstsidste i marts, da sidste er skærtorsdag)

Sandwich og 1 øl/vand/vin til 100 kr. bestilles på madogforedrag@gmail.com
HUSK AT ANGIVE DATO  ( Tilmeldingsfrist 26/10 er 23/10)

PROGRAM 2023

26/10
Henrik Toft fortæller om fascinationen ved kapsejlads
Kom og hør en kapsejler fortælle om det spændende og glæden ved at sejle kapsejlads.
Hvad sker der før, under og efter en kapsejlads.

30/11
Torben Nissen fortæller om at sejle op ad Amazonas floder. Veje som som få har rejst.

Mit foredrag bygger på oplevelser gennem en række af ekspeditioner i Amazonas, primært i Peru og Bolivia. Med mine billeder vil jeg gerne tage jer med på en rejse ind i det fascinerende univers, der åbner sig i regnskoven med dens mangfoldighed af planter og dyr, men også vise de ødelæggende trusler.

Vi skal blandt andet lytte til Henrik Toft, der i år har sejlet en Frem H-Båd til en 5.plads ved VM.

STANDERNEDHALING OG EFTERÅRSFEST

STANDERNEDHALING LØRDAG D. 28.10.23 KL. 16

Så er sejlsæsonen ved at være til ende og vores stander skal gerne hales ned med maner.

Det kan den blive, hvis du tager familie og venner med ned i klubben og er med til at sørge for, at den bliver sunget ned.

Klubben byder på en lille en og efterfølgende vil baren være åben, hvor der kan købes øl/vand, vin og drinks til billige klubpriser.

EFTERÅRSFEST D. 28.10 KL. 18

Kom til vores hyggelige klubhus, hvor der holdes efterårsfest, både fordi vores stander er blevet halet ned og fordi vores sejlerskoles dygtige elever nu er blevet bådførere, og derfor får deres førerbevis og fortjener at blive hædret.

Kl. 18 Der serveres dansk traditionelt smørrebrød

Kl. 19.30 Skolechefen udleverer førerbeviser

Kl. 20 Der serveres kaffe/the og kage

Kl. 20.30 Tanstrup Hesse Duo, som består af Rasmus og Anders, spiller op til dans

Der kan hele aftenen købes øl, vand, vin og drinks til meget billige klubpriser.

Tilmelding sker på tilmeldingslisten i Skipperstuen eller på mail festudvalg@oesf.dk

Tilmeldingen er bindende og prisen er 130 kr. pr. person, som betales inden spisningen.

Tilmeldingsfrist allersenest mandag d. 23.10, da maden bestilles udefra.

FREDAGSBAR

Hej alle sejlerkammerater.

Baren er åben den første fredag i måneden. (  3/11 og 1/12). Den åbner kl. 16, hvor der kan købes drikkevarer til rimelige klubpriser.
Omkring kl. 18 vil der blive serveret en hverdagsret.

3/11 1 portion chili con carne med brød for 50 kr. inkl. kaffe.

Vores musikanlæg stilles frem, så hvis der en nogen der vil spille, byde på en sang eller andet de har på hjerte, vil det være rigtig hyggeligt.

Vi glæder os til at se jer alle sammen. Tag gerne familie og venner med.

HENT ET GRATIS EKSEMPLAR AF JUBILÆUMSBOGEN

Alle medlemmer kan nu hente et gratis eksemplar af jubilæumsbogen på klubbens kontor og til klubbens forskellige arrangementer.

Bogen kan også købes for 100 kr på kontoret.
KALENDER:

ER DU INTERESSERET  I AT VÆRE PÅ FORKANT HER FINDER DU ALLE KENDTE DATOER FOR 2023 og 2024. Hvornår er der bådejermøde, stiftelsesfest og julebanko ?

Klubben udsteder medlemskort til alle medlemmer. Kan bruges som legimitation i andre sejlklubber i ind-og udland. Pris 20 kr.
Skal fornys en gang årligt ved henvendelse til klubbens kontor.
Gælder fra 1.april til 1.april.

ÅBNINGSTID PÅ KONTORET : TORSDAGE kl. 17.30 -19.00. TELEFON: 30290386, mobil 30113989. FRA NOVEMBER Kun 2. torsdag i hver måned. Se ovenfor.

DEADLINE TIL NÆSTE NYHEDSBREV 1. November 2023