Se dette nyhedsbrev i en browser
Øresunds Sejlklub Frem, april  2017

Hvis du vil se dette Nyhedsbrev med billeder så klik på linket ovenfor "Se dette nyhedsbrev i en browser"

Kære Fremmer.

Så er det ved at være forår. Inden længe er de sidste både i vandet og vi kan tage hul på en forhåbentlig dejlig sejlersæson.

Det betyder samtidig, at vi kan glæde os til såvel standerhejsning som pinsetur.

Vi håber mange vil benytte disse muligheder til at se hinanden.

Håber begge dele har interesse.

Øresunds Sejlklub Frem

Kender du nogen, der skal have besked, som ikke selv får nyhedsbrevet, så send gerne denne mail videre. Det er nemt at tilmelde sig på forsiden af klubbens hjemmeside www.oesf.dk

Vi sender Nyhedsbrevet pr. post til de meget få, der ikke selv har mailadresser. Kender du nogle, der skal på denne liste, så kontakt klubbens kontor i åbningstiden om torsdagen.
Ønsker du ikke at modtage nyhedsbrevet fremover? Frameld dig via linket nederst i dette brev.

HUSK STANDERHEJSNING 29.APRIL kl. 14.00. FROKOST FRA kl.12.00

Standeren hejses kl. 14:00.

Klubben er vært med en lille forfriskning, hvor vi ønsker hinanden en god sejlsæson 2017.
12-16:

I forbindelse med årets standerhejsning er der medlemsbuffet til 98,- kr.

Klubbens medlemmer er velkommen med familie og venner til dette arrangement

PINSETUR 2017. VI SEJLER TIL SLETTEN . 3.- 5.juni

KAPSEJLLADS OG KOKURRENCER, MAD OG MUSIK
TUREN GÅR OGSÅ I ÅR TIL SLETTEN.
* Vi ankommer Lørdag eftermiddag, hvor festteltet rejses på havnepladsen og havnens borde/bænke placeres under teltet, så det hele er klart til fælles grillaften, hvor hver især har egen grill og forsyninger med.
Søndag formiddag fra kl. 10 er der sammenkomst i teltet, og efter frokost går vi samlet til Humlebæks Skole, hvor vi spiller rundbold med børnene.
Om aftenen er der festmiddag kl. 18.30 i Sletten Sejlklub og derefter dansemusik resten af aftenen.
*Mandag pakker vi teltet sammen og rydder op og derefter går turen hjem.

PINSETUREN ER EN RIGTIG GOD LEJLIGHED TIL AT LÆRE KLUBBEN, KLUBBENS MEDLEMMER OG KLUBBENS LIV AT KENDE.
Pinsemiddag d. 4.juni 2017 kl. 18.30 i Kabyssen i Sletten Havn
HOVEDRET: Langtidstegt US ball tip (oksebov) med timian og hvidløg Hertil stegte asparges, nye løg og små gulerødder Serveret med ærteskum, persillerodspure og nye kartofler
DESSERT:  Rødgrød med vaniljefromage med sprøde nøddeflager   Serveret med hjemmebagt landbrød og smør
Pris 215 kr. pr. kuvert som afregnes med formanden (Laila)
Efter middagen spilles op til dans af Flemming.
Tilmelding til middagen senest mandag d. 9.5 kl. 18.
Enten ved opslag i klubben/skipperstuen eller på frem@oesf.dk
Husk at angive bådens navn, antal.
HUSK:

Ifølge klubbens vedtægter er alle fartøjsejere forpligtet til at føre standeren på deres fartøj. Standere i 2 størrelser kan købes i restauranten, på havnekontoret og på kontoret om torsdagen i åbningstiden.

EFTER GENERALFORSAMLINGEN

BESTYRELSEN BESTÅR NU AF:
Formand Laila Hansen
Næstformand Birgit Ryaa Hansen
Kasserer: Torben Schipper
Sekretær: Jan Pepke
Skolechef: Birgit Ryaa Hansen
Kapsejlladschef: Morten Meyer Müller
Pladsudvalg: Stig Nonbo
Klubhusudvalg: Niels-Jørgen Larsen
Havnebestyrelsen: Leif Beyer
Kommunikartionsansvarlig: Susanne Christiansen
Suppleanter: Lars Walter, Jesper Sørensen

Referat fra generalforsamlingen kan læses HER

Nedenstående billede fra generalforsamlingen er taget af Frank Hinsch. Det ser iøvrigt ikke ud som om, mændene på væggen er helt enige med forsamlingen :-)

Nyt fra Sejlerskolen

Birgit Ryaa Hansen

Klargøringen af skolebådene er i fuld gang, og vi forventer at tilrigge bådene i week-enden 29.-30. april, så skolesejladsen kan starte mandag 1. maj.

Inden sæsonen starter, holder vi introduktionsmøde for sæsonen. Det er onsdag 26. april, først er der lærermøde for sommerlærerne i skolestuen kl 18:30, og kl 19:30 er der møde på verandaen i restauranten for elever og lærere. Her får eleverne nogle informationer om sæsonen, og de enkelte hold aftaler mødetid mv.

BRUG HJEMMESIDEN AKTIVT - LÆS OG FORTÆL SELV HISTORIER

På denne underside på vores hjemmeside, vil der nu ligge historier fra medlemmerne om sejllads og klubliv. Du kan også bidrage.

AKTIVITETER I 2017

JANUAR - 2018
07/1:kl.12.00  Nytårskur

Medlemskortet

Klubben udsteder medlemskort til alle medlemmer. Det giver: 10%  på "dagens ret" i klubbens restaurant. Kan bruges som legimitation i andre sejlklubber i ind-og udland. Pris 20 kr. Skal fornys en gang årligt ved henvendelse til klubbens kontor. Gælder fra 1.april til 1.april
KØB

Der er stadig eksemplarer af denne fornemme bog om Svanermøllehavnens historie.
100 kr på Klubbens kontor.

Nyhedsbreve, hjemmeside og facebook

Susanne Christiansen er redaktør af Nyhedsbrevene, der påregnes at udkomme 6 - 8 gange årligt.

Klubben har en hjemmeside, hvor alle informationer om Øresundsejlklubben Frem er samlet. www.oesf.dk.  Webmaster er Jens Stavnstrup.

Endelig findes der også en facebookside. Øresunds Sejlklubben Frem. Her kan medlemmer kommunikere med hinanden. Administrator er Morten Terf Andersen.

Har du ris eller ros, gode historier, spændende arrangementer eller flotte billeder, så send dem endelig til koojet@oesf.dk.

DEADLINE TIL NÆSTE NYHEDSBREV 15 MAJ 2017

Om dette nyhedsbrev

• Nyhedsbrevet udgives af Øresunds Sejlklub Frem.
  • Læs mere om klubben på www.oesf.dk
  • Bliv medlem af klubbens facebookgruppe Øresunds Sejklub Frem
  • Ønsker du ikke at modtage nyhedsbrevet, kan du altid framelde dig igen. Vær opmærksom på, at du derved kan gå glip af nyttige informationer om klubbens aktiviteter mv.
  • Kontorets åbningstid er torsdage 18.30 - 20.00

Frameld dig dette nyhedsbrev