Øresunds Sejlklub Frem, november 2018

Velkommen til den del af året uden det store sejleri. Men vi  tager så hul på vinterens arrangementer i din sejlklub. Her er det ikke mindt stiftelsesfesten, klubbens 121års fødselsdag, der lyser op. Vi skal feste og samtidig fejre vores jubilarer. Meget mere nedenfor.

Bådejerne skal også mødes og det er allerede på mandag. Mens vi skal lige ind i december før vi skal til banko.

Vi er også godt i gang med Mad og Foredrag, se hele programmet nedenfor.
I slutningen af november skal vi ud at sejle med både unge vovehalse og de mere erfarne.

Læs om det hele i Nyhedsbrevet og glem ikke at gemme det, så du kan vende tilbage for tidspunkter og datoer.

BÅDEJERMØDE 12.NOVEMBER FRA 19.00 - 21.00

Sæsonen er for alvor slut, når klubbens bådejere mødes.Her diskuteres alt, hvad der ligger bådejerne på sinde, deres ris,ros og ønsker.
Udover klubbens pladsudvalgsformand, vil havnefoged John Vestergård og klubbens repræsentanter i havnebestyrelsen være til stede.
Restauranten åbner kl.17.00 - også selvom det er mandag - og der bydes på wienerschnitzel til 98 kr.

24.NOVEMBER kl. 18.00 : STIFTELSESFEST

DET ER 121 år siden Øresunds Sejlklub Frem blev stiftet, det skal fejres.
Det er en fest for alle medlemmer, en fest, hvor vi fejrer vores jubilarer. Spiser, får god musik og en svingom.

Vi starter kl 18:00 med velkomst på verandaen hvor der serveres Kirr Ryal m. snacks
MIDDAG:
Forret:  Oksecarpaccio  med koldpresset limeolie, rucola og parmesanflager, dertil brød og smør
Hovedret:  Skiver af helstegt kalvemørbrad ( mod forudbestilling kan vælges kylling) med røsti kartoffel, årstidens grønt samt marsala sauce
Dessert: Chokolade fondant med frisk frugt og orange is. Hertil kaffe /the v. bordene
Gæster der ikke spiser kalv kan mod forudbestilling kan få:      Forret Laksecarpaccio med kold presset limeolie rucola, parmesanfalder og brød & smør Hovedret: Citronstegt kylling m. rosmarin & røstikartoffel, marsala sauce. Desserten er den samme som ovenstående og selvfølgelig også kaffe/the
MUSIK:
Efter middagen er der musik og dans og i år der BONDEN OG MIG underholder live med shubidua musik, som mange af hos kender. To friske fyre som skaber en festlig aften.      .

MUSIK MED BONDEN OG MIG

LYT HER TIL BONDEN OG MIG
 Tilmelding til restauratøren senest d. 20.  november, tlf. 39293385.
Prisen for menuerne er 348,- kr pr person.
JUBILARER:
50 års jubilæum Poul Christensen og Kurt Ingvardtsen
40 års jubilæum Gunnar Graf, Niels-Jørgen Larsen, Flemming Sejr Hansen og Henrik V. Nielsen
25 års jubilæum Lone Fuhr, Inge Nonbo Sørensen, Jens Jørgen D. Petersen, Jørn Jensen, Ken Holmdal Winther, Mette Winther, Jacob Møller og Henrik Kjeldsen.

MAD OG FOREDRAG

I vinterens mørke og hygge mødes vi og spiser sammen og hører et godt foredrag.
Den sidste torsdag i de 5 vintermåneder: Oktober, november, januar, februar og marts serverer John mad i restauranten fra kl. 17.30 . Et godt måltid koster 98 kr.
Fra 19-21.00 får vi så et nærende foredrag.
Mød op og vær med til denne 6.sæson.

29/11 : ESBEN JESSEN,: Sejllads i alle Aldre

TORSDAG 29/11 17.30 - 21.00 (foredrag 19.00 - 21.00).

HUSKER DU DA VI HØRTE OM SEJLLADS I EN FLERSKROGET KANO FRA SVANEMØLLEN TIL STILLEHAVET. Det er 6 år siden.

Nu kommer ESBEN JESSEN igen. Han har siden den ungdommelige og farlige færd sejlet meget og med mange forskellige slags både.

ESBEN vil netop underholde om de unges vovemod og de ældres eftertænksomhed, når vi begiver os ud på havet. Det gælder i dag, men det gælder også i fortiden.

Glæd dig allerede nu til:

JANUAR: FRIHED OG FAMILIELIV: TO ÅRS SEJLTOGT MED FIRE BØRN OMBORD. BL.A. TIL CUBA, Halfdan og Bodil.
FEBRUAR: PÅ SEJLTUR MED MINE FORÆLDRE FRA SYDAFRIKA TIL DANMARK, Inge Gayle Nielsen
MARTS: PÅ HAVSEJLERNES HOVEDGADE, Peter Riis

Halfdan, Bodil og deres 4 børn forlader Svanemøllen på vej til to års dagligdag og eventyr hør mere i januar.

BANKOSPIL 2.DECEMBER 14-16

En dejlig eftermiddag, hvor hele familien med venner er velkomne.

Der er muligheder for at vinde mad, sødt og drikkelse til  juledagen. Flotte præmier, sidegevinster og  og ikke mindst den store julekurv.

Sidste år kom der mange, så kom i god tid.

Du kan også starte med en buffet i restauranten fra kl. 12.00 til medlemsprisen 98 kr.

HUSK NYTÅRSKUR 6.JANUAR

Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig til sejlads 2019 og deltagelse i klargøring 2 dage, skal du sørge for at gøre det snarest.
Det sker via skolens hjemmeside oesf.dk på linket til sejlads 2019.  .

DM for spækhuggere: Foto : Sejr Hansen
 Spækuline deltager i DM. Foto: Sejr Hansen

Årets førerprøve blev afviklet 29. september i fin vind.
Vi havde 13 elever til prøve og de 10 bestod, af disse fik 3 førerbevis til lykke til:   Mads Jørgensen Kenneth Saandvig, Joe Fnug Hansen
De øvrige 7 mangler navigation eller natsejlads inden de kan få førerbeviset.
Husk at sejlklubbens arrangementer i løbet af vinteren også er for skolens elever - så mød op og vær med til at gøre vores klub til en aktiv klub.

AKTIVITETER I 2018

NOVEMBER
12/11 kl. 19.00: Bådejermøde
24/11 kl. 18.00 : Stiftelsesfest